dinsdag 22 februari 2011

Design 2010

Naar aanleiding van een artikel in 101 Woonideeen kwam ik terecht op de website van de Design Academy Eindhoven. Eerder plaatste ik al eens een aantal toffe ontwerpen, die ik tegen kwam tijdens de Dutch Design week en nu dan twee ontwerpen die ik erg mooi/goed vond van de afstudeerders 2010. Liefs, Jisca

Florike Martens ontwierp het fietsfornuis. Ideaal om mee te nemen als je op fiets-vakantie gaat. Er zitten twee kookpitjes in, die zijn aangesloten op een gasfles. Ook is er voldoende ruimte voor pannen en ander kookgerei. Daarnaast is een van de kratjes voorzien van een waterreservoir en een kraantje, waardoor je altijd een koud drankje bij je hebt. Dit kookfornuis maakt een picknick met vrienden wel erg luxe....








(foto: Astrid Zuidema)


De Temporary tube van Maaike Seegers is, zoals de naam al zegt een tijdelijk bad. Het is erg handig als je maar een kleine badkamer hebt, maar toch graag een bad wil. Het is gemaakt van polyester met een laag van PVC, zodat het helemaal waterdicht is (wat wel handig is bij een bad ;)  ). Er zijn echter ook een aantal praktische zaken, die ik iets minder handig vind. Je hebt namelijk wel een heel stevige haak en muur nodig om het gewicht van al het water te kunnen dragen. Maar mocht je hierover beschikken, lijkt het me heerlijk!



                                                   

                                                            (Foto: Maaike Seegers)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten