donderdag 8 maart 2012

Sweet, sweet galaxy...

Het is al wat ouder, maar toch is het een fantastische tentoonstelling. Tanya Schultz en Nicole Andrijevic hebben 'Sweet, sweet galaxy' en 'We miss you Magic land!' ontworpen. Het herinnert mij aan Charlie en de chocoladefabriek of aan de Glow-in-the-dark attractie op de kermis waar we elke kerst naartoe gingen. Een heerlijke herinnering dus. Maargoed, oordeel zelf en ik durf te wedden dat ook bij u prachtige herinneringen opkomen!

Het zijn allemaal geweldig psychedelische landschappen, gemaakt van piepschuim. Maar niet alleen dacht, maar ook ongeveer 3000 kg zand dat geverfd wordt en rijkelijk voorzien van glitters. Daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van (erg veel) suiker om alles aan elkaar te plakken, cakeversiering, origami en allerlei gevonden spulletjes.


Op het moment is de tentoonstelling te zien in Brisbane (mocht je toevallig toch al plannen hebben om daar eens naartoe te gaan, komt dat goed uit. Ik heb dat helaas niet...), maar wellicht komt het over een tijdje ook nog iets dichter bij huis in een museum. Mocht dit het geval zijn, en zoek je iemand om de tentoonstelling mee te bezoek, denk dan nog eens aan mij!



(En omdat het me echt niet lukte om een van deze prachtige foto's te moeten schrappen, lekker veel beeldmateriaal...) Bron: Colossal. Liefs, Jisca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten